Saturday 28 April 2012

Salahkah bercinta?

 

So saya dah kembali lagi. Wahahahahaha!

So apa kabar? Ok2 x yah jawab. Bukan saya dengar pon.

Hari ni saya nak post psal benda yang saya janjikan tu iaitu. Salahkah bercinta.


SALAHKAH BERCINTA?
    

X salah eh. Sapa kata salah. Tapi ada syaratnya. Nak tau apa dya?

1.Cinta kepada Allah.

Ni yang first skali n terpenting skali. Klau x cinta pada tuhan. Cam na la manusia nak cinta pada kita.
Benda ni ibarat pokok. Klau pokok x da akar mcam mna nak dapat air. Ish2. Paham x saya punya bahasa kiasan?

Sekiranya kita menjaga hubungan kita dengan Allah. InsyaAllah. Hubungan kita dengan manusia
akan terus kekal dan dipelihara oleh-NYA.




Ok2. Masuk kedua pulak

2.Jaga batas2 syarat.

Manusia zaman sekarang atau lebih tepat remaja zaman moden ni semakin x jaga batas pergaulan.
Tu la orang suruh p AL x mau. Nak p AP gak. Kan dah susah. Ish2.

Haha saya gurau ja. Wajib untuk menjaga batas pergaulan dalam bercinta.
Rasullulah bersabda 
"Maka orang ataupun pihak ketiga ketika mereka berdua-duaan ialah syaitan."

INGAT! Syaitan. Bukan nya kawan. Tapi klau kawan biarkan kawan sendiri bebas bergaul.
Kira mcam setan jugak la kan?

3.Cinta tanpa racun.

Racun? Eh2 bukan cinta minum racun ka apa ka. Tapi racun ni mcam
permusnah bagi cinta.
Antaranya mcam tadi la bergaul bebas,telefon berjam jam, berpelukan, berpegangan tangan.
dan sebagainya.


4. Lelaki yang soleh hanya untuk perempuan yang solehah

So laki2 yang perasan dya alim n soleh untuk dapat perempuan yang soleh n sejuk mata memandang?
Keep on dreaming. Because you won't! Klau nak perempuan baik kena la jadi baik btul x?
Tepuk dada,tanya iman. Jangan tanya kawan pulak

 5.Berkahwin,beranikah anda?

Yang ni paling disyorkan oleh orang2 tua kepada orang2 muda.
Tu je la kot. Saya tak tau sangat psal kawin.


Saya amik dari komik sya beli haritu.

So semoga dapat manfaat dan jumpa di lain post. =D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...